Sjätte/Maj/Tvåtusentretton

Tio första:
Första bästa kompis: Det var hon som jag lärde känna, som jag fann när vi började 5:an. Vi hängde ihop i vått och torrt, gjorde det mesta tillsammans. Men så bara hände något och vi förlorade vår vänskap efter 2 år tillsammans!

Första bil: Första bilen var nog BMW:n, men sen så hittade jag Alexander, underbara Alexander! :)
Första kärlek: Det var den där gången i 6:an när jag såg han på andra sidan skolgården, efter den dagen var vi oskiljaktiga till en början, sen började högstadiet och livet erbjöd annat.
Första djur: Förutom de eviga fåglarna mina syskon tjatade om i evigheter, så hämtade vi hem en älskad schäfer valp, älskade Oden! Min hjälte, min bebis, min själsfrände, som jag saknar honom! Nu lever han ett bra liv med vår älskade Tatja!

Första semester: Min första semester var nog ner till Danmark och sen till tyskland, min första utlandsresa gick till Malaysia när jag var 10 år, underbart!
Första jobb: Dagis, underbara ungar!
Första köpta skiva: Hit for kidz, tror jag den heter!
Första piercing: Förutom öronen, så var det den i läppen som jag tjatade på mamma för att få den och äntligen vid 15 års ålder fick jag den, nu är den ett minne blott.
Första konsert: Jag tror inte jag har varit på någon i hela mitt liv, om vi inte ska räkna de på gröna lund.

Nio senaste:
Senaste alkoholdrycken: En cider förra helgen, sådär kl 10 på morgonen, killen hade inget att dricka i sin kyl, så vad gör man inte.
Senaste bilfärd: Var precis i uppsala.
Senaste filmen du såg: The hauntning of Molly nånting, riktigt dålig skräckfilm
Senaste ringda telefonsamtal: Mamma, evigt ringade på denna telefon..
Senaste bubbelbadet: Det var några veckor sen, typ sisådär 3 veckor sen..
Senaste spelade cd: Spelar aldrig cd, åh är det cd så är det sån musik jag har lagt på cdn själv.
Senaste kram: Emma, älskade vännen! <3
Senaste gången du grät: Igår, när jag dummade mig..

Senaste måltiden: Igår, donken! Billigt och bra!

Åtta vad:

Vad åt du senast? En munk ifrån willys, onyttigt och behövligt!
Vad har du på dig just nu? En par bekväma mjukisbyxor ifrån min systers kille och ett linne. 
Vad har du på fötterna? Lila strumpor.
Vad lyssnar du på just nu? På min fläkt ifrån datorn och tvn som surrar i bakgrunden
Vad stod det i ditt senaste mottagna sms? "Jag älskar dig” ifrån Pontus<3
Vad ska man göra för att imponera på dig? Var dig själv, ha en hel del humor, ta livet med en nypa salt och visa att du står stadigt på jorden :)
Vad brukar du göra när du får tråkigt? Smsar folk, ringer, kollar på datorn, träffar vänner, röker alldeles för mycket och kollar på tv :)

Sju hur:


Hur är du i skolan? Går ju bara på distans, så är ju aldrig i skolans byggnad,skönt!
Hur är du när du festar? Jag häller i mig alldeles för mycket, gör/säger något pinsamt, dansar till all musik som finns i rummet och sen däckar jag rätt fort ;)
Hur ser du ut? Rätt vanlig, normal stor rumpa, rätt kort, långt hår, helt okej mullig. Trivs med mig själv :)


Hur svarar du i telefonen? Ifall det är någon kompis så blir det oftast ”hej eller tjena”, till mamma så blir det bara ”hej” eller typ ”vad vill du?”
Hur ser folk dig tror du? Haha som en rätt sjuk tjej, får alltid höra att jag är rätt rubbad av min sinne för humor, analsex är nog det roligaste jag vet att prata om, speciellt med min älskade vän Lizette! Annars så ser många nog mig som en rätt okej brud som inte är som alla andra extremt tjejiga brudar ;)

Hur var du som person för två år sedan? För två år sen så kände jag inte ens mig själv, jag mådde dåligt och hade en jobbig period i livet
Hur var du som person för ett år sedan? Gladare än året innan, men fortfarande väldigt förvirrad och visste inte riktigt vart jag hade mig själv alla gånger.

Sex ögonblick:
Ett musikminne: Oj har så himla många att jag inte ens kan komma på ett speciellt
Ett sommarminne: Åh mitt bästa sommarminne är nog för snart 3 år sen, 2010! Jag hade varit otroligt dum och rymt till Malmö pga kärleken. Mamma var otroligt arg på mig och gav mig utegångsförbud, men så bestämde hon att jag skulle få följa med på roadtrip till Sundsvall och sen ännu längre upp, minns inte vad det heter. Vi spelade bra musik, körde lekar, sov på hotell, åt god mat, gick härliga promenader och myste med hästar. Det var första gången på 2 år som jag mådde bra i mig själv, som jag trivdes att leva mitt liv, härliga tider!
Ett reseminne: Oj det var nog när jag rymde till Malmö, stängde av telefon, satte mig på tåget ner, 6 timmar ner skulle det ta. Jag skulle träffa en kille, jag aldrig hade träffat. Väl framme i Malmö ringer jag mamma och säger att jag är där, hon blir tokig och skriker, jag skriker på henne. Och sen gick det upp för mig varför hon skrev, jag kunde ju inte komma hem eftersom alla pengar jag hade gick åt biljetten ner till Malmö, jag var fast i rosengård i malmö med en kille som jag bara pratat med via telefon, läskigt men på samma gång spännande! :)
Ett sorgligt minne: Förutom att jag har förlorat många nära och kära, många vänner har gått bort för mig. Men värsta jag kan minnas är nog min gammelfarmor, jag visste att hon hade fått flytta till ålderdomshem, hon klarade inte längre av att bo hemma längre. Jag hade lovat mig själv att åka och hälsa på henne på helgen, jag ville se henne en sista gång innan hon skulle lämna oss för gott. Jag minns inte riktigt vilken dag det var exakt, men jag vet att jag låg i sängen och kollade på tv med min dåvarande pojkvän, när pappa ringde och jag insåg att något var fel. Min pappa ringde nästan aldrig och när han vill något är det viktigt. Jag svarar med en lite darrig röst, och då får jag nyheten, min gammelfarmor hade gått bort och jag hann inte se henne en sista gång. Jag mådde så dåligt och hade världens sämsta samvete för jag vet att det var 5 år sen jag såg henne sist. Än idag har jag lite ångest att jag inte hälsade på henne!  

Ett läskigt minne: Förutom att jag har ett spöke som hänger kvar i mig, så var det nog när jag var mindre, jag och min syster ligger i mamma och pappa säng och ska kolla på film, mitt på ljusa dagen. Vår dator står i viloläge och skärmen är helt svart, från ingenstans såg vi hur något rörde på musen och skärmen vaknar till liv, när vi kollar på varandra och säger ”vad va det” så började dvd spöka, den startade och vi stängde av den, så höll det på så ett bra tag innan vi gav upp och sprang därifrån..

Fem var:
Vart går din drömresa? New York, La, Thailand, London och lite överallt
Var är din mobil? ligger bredvid mig i soffan

Var har du köpt tröjan du har på dig? Mina mjukisbyxor ifrån min systers pojkväns garderob, fick de när jag låg inne på sjukhus när jag var gravid, mitt linne har jag ingen om, kommer väl ifrån min andra syster
Var handlar du mest? Oj, OK8Q är nog där mina största utgifter är, helvete va dyrt det är med cigaretter och bensin..

Var är din mamma just nu? Hon är på jobbet.

Fyra uttryck:
Uttryck du ogillar: "mm” eller ”ringer om 5 min” och det går typ 5 timmar istället... 
Uttryck du säger ofta: "Jag gör det sen” ”absolut” ”härligt”
Uttryck du vill säga mindre: ”vad?” jag hatar att jag säger vad till allt och alla.
Uttryck du vill säga mer: Inget jag kommer på just nu

Tre 3 stycken:

Tre saker du alltid vill ha i kylen: ägg, äppeljucie och smör
Tre saker du ska göra imorgon: Ligga på soffan, städa och tvätta, om jag inte ska jobba vill säga

Tre sidor du besöker varje dag: facbook, Instagram och min mail

Två bra saker:
Bra med idag: Att jag får ligga på soffan hel dan ;)
Bra med livet: Att jag har en pojkvän som jag älskar, att jag har en underbar son, härlig familj, underbara vänner och att livet bara går himla bra just nu <3

 En önskning: Att jag får fortsätta vara lika lycklig som jag är just precis nu<3

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grymt tråkigt att du slutade blogga! saknar att läsa om ditt och Lokes liv!

2013-05-27 @ 11:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0