Vuxna tankar

Min högsta önska var att få en egen lägenhet som jag kan bo i med Loke, där det är jag som bestämmer, städar, diskar, tvättar, lagar mat i och allt som hör till när man har en lägenhet. 
Men ibland då måste man tänka på vad som är viktigaste här i livet och i mitt liv, då är Loke det viktigaste, han är nummer 1 i mitt liv och ingen kommer kunna ändra på det. 
Så jag måste ta och tänka på vad Loke behöver här i livet, vad som är bäst för honom, vad han mår bästa av just nu.. Och det Loke behöver ett fast boende där han är trygg i sig själv, där han kan utvecklas i sig själv och lära sig saker dag för dag. 
Så jag har funderat lite grann kring att flytta och så, för just nu känns det som om det är bäst att jag och Loke bor kvar hemma ett eller två år till, för den dagen jag väl flyttar hemifrån med Loke så vill jag klara mig helt själv, utan att behöva gå krypandes till mina föräldrar och be om pengar. Så ifall jag bor hemma med Loke, kan jag plugga klart, skaffa heltids jobb, spara pengar och hitta på saker med Loke eftersom vi slipper betala hyra och så. Självklart kommer vi hjälpa till med att handla mat och såna saker :)
 
Så eftersom Loke börjar bli stor nu och behöver ett utrymme, så vi har beslutat här hemma att jag och Loke ska flytta upp en våning och få varsitt rum på övervåningen, vilket kommer bli super bra för oss båda! Loke behöver ett eget rum där han kan leka och ha sig, han fyller ju ändå 2 år i sommar. Så nu måste jag börja planera hur Loke ska ha det i sitt rum, sen börja spara pengar till en ny tv till mig så Loke kan ta min gamla, samt en dvd till honom, sen är det massa små grejer från ikea, möbler och sånt :)
Det kommer bli hur bra som helst för oss alla och jag trivs ju hemma, tycker det är skönt att ha mamma och pappa i närheten, så jag kan vänta med att växa upp och flytta hemifrån.. 
Sen kommer jag säkert få massa kommentarer i något med stilen "ska Loke behöva bo hos sina morföräldrar hela sitt liv?"  och svaret är självklart nej, det gäller ifall vi nu bor hemma i 2 år till, så gäller det totalt 4 år av hans långa liv. Sen har han ett helt liv framför sig att bo med bara mig i en egen lägenhet, så inga dumma kommentarer nu! 
Jag gör det här för Lokes skull så jag aldrig ska hamna i ekonomik kris, så att jag aldrig behöver känna att jag inte har råd att köpa saker till Loke.
Jag tror nog alla som är ensamstående, pluggar och inte har ett heltids jobb förstår vad jag pengar med allt detta.
Så vi måste åka förbi ikea nån dag och spana på vad vi vill ha till våra rum :)

Kommentarer
Postat av: Anjo

Tycker det låter väldigt vettigt :) Kram

2013-06-07 @ 15:42:21
URL: http://anjo.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0