Nu händer det grejer!

Jag önskar så innerligt att blogga va något för mig nu efter några veckor uppehåll, men nu när jag äntligen känner ett litet sug efter att slänga in några blogginlägg finns ingen tid till det alls. Just nu är det så mycket som händer och som ska göras innan jag kan koppla av och njuta av resten av sommaren som är kvar, fasiken va tiden går fort! Tänka sig att det redan är midsommar på fredag, jag som tyckte att vi precis klev in i början av juni. Men det är skönt, dagarna får gärna gå fortare just nu! 
 
Vad händer om dagarna då?
Just den här veckan så jobbar jag och sliter som ett djur, jobbar fram tills på torsdag som vikarie på ett dagis 5 minuter ifrån oss. Super skönt att ha något att göra under dagarna, Loke går ju ändå på dagis så tjänar jag lite extra pengar vilket aldrig är fel i mina ögon. Förutom jobb och dagis, så är vi just nu mitt uppe i en flytt, sen sist jag skrev så trodde jag att det skulle ta ett tag för att få lägenhet, men nu är det på gång och vi har tillgång till lägenheten från och med den 15 juli. Så nu är det i full gång här hemma med rensning, packning och allting sånt som hör till, samt att försöka få allting att gå ihop. Jag är jätte glad och Pontus lika så, det ska bli så skönt att få flytta ihop med honom, slippa pendla upp och ner varje helg och sen veta att jag alltid kommer få vakna upp bredvid honom är ju en total lycka :).
 
Så jag fördriver dagarna med att rensa ut massa skit bland mina saker och försöker göra av med så mycket som möjligt för att slippa ha det kvar, jag orkar verkligen inte med onödigt skräp och skit. Så imorgon blir det ännu mer resning bland alla saker, sen så är det bara att packa ner det som vi inte är använder så får vi leva i flyttkartonger de kommande veckorna. Men det ska nog ordna sig, jag har iallafall sagt upp mig på jobbet och sagt upp Lokes dagis plats, så nu är det lite små fix som ska skickas i papper och skrivas på, sen är nog allting klart och då kan vi spola fram tills flytten :)
Men förutom flytta och allting, så närmar sig juli med storm steg och den 8 juli fyller min lilla älskling TVÅ år. Helt galet att han blivit så stor, vart tog min bebis ivägen?! Jag får ju nästan lite ångest, han har blivit så duktig på allting och han förstår så himla mycket :).
Så nu måste jag försöka klämma in ett 2 års kalas här bland dagarna som kommer innan vi flyttar, så familjen får vara med och fira, sen får vi väl fira om honom när vi väl har flyttat med den delen av släkten också :). 
Men som det verkar nu så är det nog kalas för Loke den 6 juli, så det blir nog bra. Mammas lilla skrutt får sluta växa så himla mycket, jag blir ju alldeles tårögd när han säger "älskar mamma" "älskar pappa" "min mormor" "sakna farmor" "morfar" och sånt liknade, han har blivit alldeles för stor alldeles för fort! 
 
Men angående bloggen så vet jag inte riktigt om jag kommer fortsätta blogga efter vi har flyttat eller om jag ger upp den helt och hållet, eller om jag starta om från början på en ny bloggplats och allting. Det märker vi helt enkelt, jag älskar ju att kunna få skriva av mig och få dela med mig av vår vardag och speciellt nu när vi flyttar, kan vara kul för mina föräldrar att kunna se vad vi gör om dagarna eftersom de inte kommer kunna komma och träffa oss så ofta! :)
Men det tåls att tänka på, nu måste jag iallafall bädda ner mig i sängen bredvid min mini prins och sova, klockan ringer 6.15 imorgon bitti och det är det dagis som gäller för Lokes del och sen är det jobb mellan 8.30-14.30. Så jag måste hinna få lite sömn så jag inte tuppar av på jobbet bland alla barn! 
 
Godnatt på er! 
 
 Mitt fina hjärta, jag älskar dig Pontus

Kommentarer
Postat av: Anjo

Hoppas du fortsätter blogga! :) men förstår samtidigt om du lägger ner, det tar ju mkt tid ^.^

2013-06-19 @ 07:45:41
URL: http://anjo.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0