Ledig måndag

Efter jobbat kvällar sen i fredags, kan jag med gott samvete säga att det är skönt att vara ledig idag HELA dagen! :) Så idag har vi inte gjort så mycket, jag klev upp ur sängen runt 9 imorse efter några kraft ansträningar och sen så åkte vi hem till farmor för att bara vara och ta det lugnt :) 
Nu sitter vi hemma i soffan och slappar, Pippi långstrump rullar på tvn eftersom det är Lokes favorit film :). Jag har plockat undan lite grann här hemma, ska strax ställa mig och förberedda mat och sen vika tvätten som snart är klar här hemma :)
 
Pontus jobbade kväll igår, så han kommer nog hem lagom till middagen är klar. Ikväll blir det nog att bara mysa och ta det lugnt framför tvn eftersom jag jobbar resten av veckan. 
Jag jobbar tisdag,onsdag,torsdag, ledig fredag, lördag, söndag, jag vet dock inte om jag jobbar på fredag eller om jag är ledig, det märks ifall de ringer in mig under veckan, rätt lugnt att jobba och det är helt klart värt det eftersom jag tjänar pengar och det lär visa sig på kontot i augusti! :)
 
Jag ska passa på att ringa till BVC och boka tid för Loke, vi har ju inte gått på bvc sen han var 18 månader, vilket är helt galet, vi ska ju ha gått på 2 års kontrollen, men vi har inte riktigt fått tummen ur röven och tagit kontakt med de. Så jag måste ringa dit och kolla med de, för att se ifall de har någon tid för oss och så, blir ju spännande att gå till bvc och sen vad han väger och hans längd :) 
För övrigt här hemma har vi en glad och sprallig kille som pratar nonstop om dagarna, han är hur duktig som helst på att prata och han lär sig nya ord för varje dag som går och han säger efter en vad man än säger :). Sen så har han börjat gå på pottan mer och mer nu, vilket är super bra eftersom jag vill ha han blöjfri innan vintern kommer. Så nu kan han sitta i soffan och sen bara säga "gå pottan" och då springer han till pottan och kissar. Sen så får han allid vinka hejdå kisset och spola efter sig :)
Han har blivit en sån stor och duktig kille, mammas och pappas stora grabb
 
Nu ska jag sätta fart här hemma, ha en bra måndag :)
 
Våran älskade grabb som skulle bada igår :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda -- mamma till Viggo

Är du säker på att ni ska gå på 2 års kontroll?
Vi har "bara" vid 18 månader och sedan är det inte förns 3 år.

2013-07-29 @ 20:23:16
URL: http://amzie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0